TILLAGD I VARUKORGEN

:-

Fortsätt handla
Gå till kassan »

Betalning- och leveransvillkor

1. Leveranstid

De flesta produkter i vår butik är lagervaror. Normal leveranstid är en arbetsdag från att din order expedierats. Beställningar som görs innan kl 14.00 skickas redan samma dag. Vid eventuell försening kontaktar vi dig så snabbt som möjligt och du har då rätt att utan kostnad häva köpet.

Beställer du lagervaror tillsammans med beställningsvaror med en leveranstid på 1-2 veckor så skickas din beställning så fort samtliga varor finns i lager.

Beställer du lagervaror tillsammans med beställningsvaror med en beräknad leveranstid på mer än två veckor så skickas de varor som finns i lager direkt, utan att vi väntar på beställningsvarorna.

2. Fraktkostnad

Fraktavgiften är 49 kr inom Sverige, oavsett hur mycket du beställer.
För leverans till utlandet tillämpas andra fraktkostnader, se punkt 9.

HEMLEVERANS

Det går att få hemleverans mot en extra avgift på 99 kr. Önskar du hemleverans lägger du till produkten Postnord Home Delivery i din varukorg. Om du dessutom vill ha hemleverans utan kvittens är det bara att meddela oss det direkt efter att du gjort din beställning.

3. Priser

Alla våra priser är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt felaktigheter i prislistan. Det är dock alltid det pris som du bekräftar i kassan vid genomförandet av köpet som gäller.

4. Betalning

När du i kassan klickar på knappen "Slutför köp" åtar du dig en betalningsförpliktelse. Betalningen sker säkert och smidigt genom Klarna Checkout. Du identifierar dig genom att uppge några enkla uppgifter och kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Direkt efter att du genomfört ditt köp så skickas det ut en orderbekräftelse till dig till den e-postadress som du angav. I orderbekräftelsen finns information om din order samt köpvillkoren. Vänligen kontrollera ditt skräppostfilter om du inte skulle hitta din orderbekräftelse.

Fullständiga villkor hittas under varje betalningsalternativ i kassan. Nedan följer en sammanfattning av varje betalningsalternativ.

BETALA DIREKT

Med Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning hos Klarna (med ett autogiromedgivande), antingen via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Klarna delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank.
Betalning med autogiro erbjuds kunder efter en godkänd kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning inhämtas.

FAKTURA 14 DAGAR

Väljer du att betala med Klarna Faktura så skickas fakturan ut via mail och du har 14 dagar på dig att betala. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

KORTBETALNING

Kortbetalningen sker säkert genom Klarna. Klarna använder 3D-Secure och uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.

DIREKTÖVERFÖRING BANK

Du kan även välja att betala direkt via din bank. Direktbetalning fungerar lite olika beroende på vilken bank du använder, så är du osäker kan du kontakta din bank för mer information.

KÖP NU, BETALA OM EN MÅNAD

Betala i slutet av nästa månad till 0% ränta. Förfallodatum infaller 28 dagar räknat från dagen butiken skickar din beställning och anges på en kontofaktura som skickas till din e-postadress.
39 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift.

DELBETALNING

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:
• Du får hem varan innan du betalar
• Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
• Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad Konto - betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

5. Preorder och Beställningsvaror med lång leveranstid

Vissa produkter som visas i vår webbutik är först tillgängliga flera veckor fram i tiden. För att du inte ska behöva förskottsbetala hela din beställning långt innan din vara är redo att levereras så använder vi oss av ett smidigt bokningssystem. Varor som har en leveranstid på mer än två veckor ingår i detta bokningssystem. Du kan boka dessa varor genom att helt enkelt beställa dem som vanligt i vår webbutik. När du gör en bokning så betalar du endast en handpenning på 20%. I samband med din bokning så får du via mail en Bokningskod som är giltig för just din bokade produkt.

Observera att samtliga leveransdatum som anges på dessa produkter är BERÄKNADE leveransdatum som kan komma att ändras. Tyvärr så händer det att produkter blir försenade hos tillverkaren och detta ligger helt utanför vår kontroll. Det enda vi kan göra åt detta är att i förhand flagga för eventuella förseningar och hoppas på överseende. Samtliga beräknade leveransdatum som anges på hemsidan hämtas automatiskt direkt från våra leverantörer. På så sätt hålls de ständigt uppdaterade i webbutiken, men vi har tyvärr ingen möjlighet att höra av oss och informera om eventuella förseningar. Hör av dig till oss om din bokade produkt blivit försenad så återkommer vi med ett aktuellt beräknat leveransdatum. Skulle din bokade vara bli försenad så har du även möjlighet att bli ersatt med en likvärdig vara eller annullera din bokning och få tillbaka din handpenning.

Så fort din bokning finns på lager går det ut ett nytt mail till dig med information om att din bokade vara finns att beställa. Du kan då enkelt beställa din produkt genom att ange din Bokningskod i vår kassa.

Från det att din bokade produkt finns på lager har du tre månader på dig att slutföra köpet. Om du inte genomför köpet av din bokning under dessa tre månader så kommer din Bokningskod att förfalla och din handpenning går förlorad.

Om du inte skulle vara nöjd med den bokade produkten när du väl får hem den så gäller självklart samma bytesrätt som för övriga varor. Se mer under punkt 7.

- Varför ska jag förhandsboka?
Många av produkterna som finns tillgängliga som Preorder tillverkas endast i en limiterad upplaga. Genom att göra en förhandsbokning försäkrar du dig om att faktiskt få ett exemplar när produkten väl kommer ut på marknaden.

Att erbjuda bokningar är också ett sätt för oss att kunna erbjuda produkter som vi inte skulle ha tagit in på lager i annat fall. Om det inte finns intresse för en produkt som finns tillgänglig som Preorder eller som Beställningsvara så kommer vi inte att ta in produkten på lager. Om du är intresserad av en produkt är det alltså viktigt att du bokar den för att försäkra dig om att du får tag i produkten.

Genom att boka kan du också på ett smidigt sätt dela upp din betalning. Du betalar endast 20% i handpenning när du gör förhandsbokningen och sedan betalar du resterande 80% när din bokade produkt är redo att skickas.

- Är jag garanterad att få en vara som jag har bokat?
Vi kan tyvärr aldrig ge några garantier. Det ligger helt enkelt utanför vår kontroll. Även om det är mycket ovanligt så händer det tyvärr att vi inte får in det som vi har beställt hem. Det kan hända att våra leverantörer inte kan leverera det vi beställer på grund av flera olika anledningar. Det kan exempelvis vara så att något går fel i produktionen och tillverkaren därmed inte kan leverera tillräckligt många exemplar av en vara. Skulle vi inte kunna leverera det du har bokat kontaktar vi dig och återbetalar självklart handpenningen.

6. Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Öppet köp gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Under november och december erbjuder vi 60 dagars öppet köp, så att du ska ha chans att byta din vara efter jul om det var tänkt som en julklapp.

OBS! Eftersom förpackningen är en viktig del av samlarobjekten vi säljer så kan vi inte ta emot någon retur om förpackningen är skadad eller någon försegling är bruten. Om förpackningen är förseglad eller plomberad genom exempelvis värmeförsegling, lim eller tejp så får ingen av dessa förseglingar vara bruten. Om det är möjligt att öppna förpackningen utan att på något sätt skada den, så går det självklart bra att öppna förpackningen och titta på varan innan man skickar tillbaka den. För att vi ska kunna godkänna en retur så måste varan och dess förpackning helt enkelt vara i oförändrat skick.

Om varan är i oförändrat skick och du vill göra en retur eller ett byte så gör du följande:

1. Kontakta info@heromic.se och uppge ditt ordernummer, så återkommer vi med QR-kod via e-post. Det går även bra att bekosta returen själv genom att sända varan i retur till följande adress:

Adorme AB
Wilhelm Kåges gata 96
13452 Gustavsberg

2. Fyll i och skicka med retursedeln som låg tillsammans med dina varor i paketet. Det går även bra att använda Konsumentverkets ångerblankett som du kan ladda ner här.

3. Lämna in paketet hos ditt närmsta Postnordombud och visa upp QR-koden så skriver de ut en adressetikett åt dig.

Tänk på att emballera returen väl så att produkten och dess förpackning inte kommer till skada under returen. Vid godkänd retur återbetalar vi dig inom 14 dagar från det att du informerade oss om returen. Återbetalningen kan dock dröja tills dess att returen har kommit fram eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

7. Ångerrätt

Du har rätt att frånträda en beställning genom att lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits. Om varan är i oförändrat skick och du vill ångra ditt köp så gör du följande:

1. Kontakta info@heromic.se och uppge ditt ordernummer, så återkommer vi med QR-kod via e-post. Det går även bra att bekosta returen själv genom att sända varan i retur till följande adress:

Adorme AB
Wilhelm Kåges gata 96
13452 Gustavsberg

2. Fyll i och skicka med retursedeln som låg tillsammans med dina varor i paketet. Det går även bra att använda Konsumentverkets ångerblankett som du kan ladda ner här.

3. Lämna in paketet hos ditt närmsta Postnordombud och visa upp QR-koden så skriver de ut en adressetikett åt dig.

Tänk på att emballera returen väl så att produkten och dess förpackning inte kommer till skada under returen. Vid godkänd retur återbetalar vi dig inom 14 dagar från det att du informerade oss om returen. Återbetalningen kan dock dröja tills dess att returen har kommit fram eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

OBS! Om den returnerade varan inte är i oförändrat skick så har vi rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Eftersom förpackningen är en viktig del av samlarobjekten vi säljer så kan vi inte ta emot någon retur om förpackningen är skadad eller någon försegling är bruten. Om förpackningen är förseglad eller plomberad genom exempelvis värmeförsegling, lim eller tejp så får ingen av dessa förseglingar vara bruten. Om det är möjligt att öppna förpackningen utan att på något sätt skada den, så går det självklart bra att öppna förpackningen och titta på varan innan man skickar tillbaka den. För att vi ska kunna godkänna en retur så måste varan och dess förpackning helt enkelt vara i oförändrat skick.

8. Reklamation

Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer, så åtar vi oss givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Som kund har du 3 års reklamationsrätt. Reklamationen måste rapporteras så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för att upptäcka att varan är skadad eller defekt.

Vi kan endast ersätta produkter med fabrikationsfel. Produkter som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta.

För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet.

Kontakta oss så återkommer vi med en returetikett för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Det går även bra att bekosta returen själv genom att sända varan i retur till följande adress:

Adorme AB
Wilhelm Kåges gata 96
13452 Gustavsberg

Skulle en tvist mot förmodan uppstå är vår målsättning alltid att komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN.

Kontaktuppgifter till ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Tel:+46 (0)8-508 860 00
E-post: arn@arn.se
http://www.arn.se/

Vid tvister så har du som konsument rätt att använda dig av europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (http://ec.europa.eu/odr).

9. Leverans till utlandet

Är du bosatt i Danmark eller Finland kan du göra din beställning på Heromic.dk eller Heromic.fi. Bor du utanför Sverige, Danmark eller Finland och vill göra en beställning, så kontaktar du vår kundtjänst (info@heromic.se). Vi står inte för eventuella tullavgifter, som kan tänkas tillkomma. Du kan även bli tvungen att betala dubbel moms.

10. Slutsåld eller försenad vara

På varje produkt i vår webbutik anges en beräknad leveranstid. Tyvärr så kan dock felaktigheter i lagernivåerna uppstå och beställningsvaror kan komma att bli försenade. Skulle det du beställer mot förmodan inte finnas i lager eller bli försenat så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post. Du har då möjlighet att bli ersatt med en likvärdig vara eller annullera din order.

11. Åldersgräns

För att få beställa hos oss så måste du vara minst 18 år.

12. Avbeställning

Du har rätt att avbeställa din order fram tills dess att du mottagit den. Om du vill avbeställa din order så är det viktigt att du hör av dig till oss och meddelar detta. Om du låter din beställningen gå i retur utan att avbeställa ordern så klassas detta som en outlöst försändelse och du kommer att debiteras 199 kr.

13. Outlöst försändelse

Försändelse som går outlöst i retur till oss innebär att beställaren debiteras 199 kr. En beställning ligger kvar på ditt utlämningsställe i två veckor innan den går i retur till oss. Debiteringen sker för att täcka våra kostnader för frakt samt hantering av ordern. Observera att en outlöst beställning inte är samma sak som ett ångrat köp. Om du hör av dig till oss och meddelar att du ångrar ditt köp så har du självklart rätt att skicka tillbaka din order utan att vi debiterar dig 199 kr.

14. Skydd av personuppgifter (PuL)

Alla uppgifter som du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt Personuppgiftslagen (PuL). På begäran har du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om dig i vårt kundregister, ändrade eller raderade. Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka din beställning. Här kan du läsa mer om vår Dataskyddspolicy.

15. Cookies

Vi använder oss av cookies. Du hittar mer information om våra cookies i vår Cookiepolicy.